Uitgeschakelde parkeermeters Nieuwpoortsesteenweg: alle gedupeerden worden vergoed

Door Björn Anseeuw op 25 september 2019

In april 2018 werden heel wat parkeermeters langs de Nieuwpoortsesteenweg uitgeschakeld. Dit gebeurde stiekem. Hierdoor kochten nietsvermoedende bewoners alsnog een bewonerskaart. Andere automobilisten bleven er per sms betalen om er te parkeren. Eerder dit jaar beloofde eerste schepen Björn Anseeuw (N-VA), bevoegd voor mobiliteit en parkeren, dat iedereen volledig zou worden vergoed. En nu maakt hij bekend dat die vergoeding er, na een beslissing van het stadsbestuur, ook komt: “De inwoners die een bewonerskaart kochten, worden financieel volledig gecompenseerd bij de aankoop van hun nieuwe bewonerskaart begin 2020. De mensen die er tussen april 2018 en vandaag per sms betaalden, krijgen hun geld integraal teruggestort. Hiermee komt een einde aan de ongelijke behandeling tussen de verschillende bewoners en andere automobilisten en worden alle gedupeerden, zoals beloofd, vergoed.”

Constructief overleg met Indigo

De regeling komt er na constructief overleg met parkeerbeheerder Indigo. Indigo neemt alle kosten op zich, ook al treft hen hier geen schuld. Alles samen gaat het over iets meer dan 6.000 euro.

Vanaf 1 januari 2020 worden de parkeermeters opnieuw ingeschakeld

Vanaf 1 januari 2020 geldt opnieuw betalend parkeren in deze zone. Met de opening van het nieuwe zwembad in de tweede helft van 2020 wordt er namelijk een hogere parkeerdruk verwacht. Betalend parkeren moet er voor voldoende rotatie zorgen. Aangezien de bewonerskaarten telkens op 1 januari in gaan, worden de meters vanaf dat moment opnieuw ingeschakeld. Zo wordt iedereen gelijk behandeld.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is